Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


INFORMACJE

informacje o projekcie


O projekcie


Blended learning lub B-learning – mieszana (zintegrowana, hybrydowa) metoda kształcenia, łącząca tradycyjne metody nauki (f2f czyli bezpośredni kontakt z prowadzącym) z aktywnościami prowadzonymi zdalnie za pomocą komputera i sieci Internet (Media-learning lub E-learning).



W naszym projekcie chcemy umożliwić uczniom, uczenie się zarówno w szkole jak i w dowolnym, wybranym miejscu. Projekt B-learning, ma na celu stworzenie środowiska, dzięki któremu możesz uczyć się również poza szkołą "kiedy chcesz, gdzie chcesz i jak chcesz..."

Nasze platformy udostępniają Ci zasoby edukacyjne, które pozwolą Ci dostosowanie środowiska i tempa nauki do swoich potrzeb. Możesz wyprzedzać materiał przerabiany na lekcjach, dzięki czemu lepiej zrozumiesz i przyswoisz wiedzę przekazywaną Ci przez nauczyciela. Zasoby platform będą Ci pomocne również, np. gdy masz braki w realizacji programu nauczania, spowodowane nieobecnością w szkole.




Wykorzystaj wszystkie możliwości jakie daje Ci uczestnictwo w zajęciach szkolnych i dostęp do zasobów on-line. Wszystkie platformy przygotowane są w technologii responsoryjnej i umożliwiają ich użycie na dowolnym urządzeniu (PC, tablet, smartfon).  Dostęp do platform wymaga podania aktualnego hasła logowania, przypisywanego indywidualnie do kazdej platformy szkolnej. W przypadku platform szkolnych, hasła dostępu mogą być cyklicznie zmieniame.




Jeżeli będziesz miał problemy z korzystaniem z platform  - poproś o pomoc swojego nauczyciela. Jeżeli Twoja szkoła nie udostepnia zasobów platform - skontaktuj się z administratorem zapośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w stopce strony.




Każda z platform składa się z modułów tematycznych, odpowiadających kolejnym tematom działów programowych. W poszczególnych modułach, udostępniono zestawy e-podręczników wyświetlających się bezpośrednio na stronie oraz repozytoria, filmy wideo i prezentacje, ilustrujące treści e-podreęcznika. Ponadto, użytkownicy mają do dyspozycji wiele materiałów uzupełniających, takich jak poradniki, skrypty, arkusze egzaminacyjne, testy sprawdzające i inne przydatne zasoby.




Materiały źródłowe, w oparciu o które opracowano zawartość merytoryczną platform pochodzą z zasobów przygotowanych w ramach projektów Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji i są udostepniane nieodpłatnie na otwartych licencjach. Dzięki umieszczeniu tych zasobóww jednym miejscu  udało się je zarchiwizować, zniwelować efekt rozproszenia w sieci i upowszechnić dla szerszego spektrum odbiorców.




Platformy B-learning, są obecnie  największym zbiorem materiałów dydaktycznych dedykowanych kształceniu zawodowemu umożliwiającym naukę lub wzbogacenie wiedzy w większości popularnych zawodów. Istnieje, ponadto mozliwość rozbudowy platform o zasoby dla zawodów, które  nie zostały jeszcze uwzglednione.  Jezeli, zawód, który cię interesuje nie został ujety w katalogu, mozesz skonsultować z administratorem możliwośćopublikowania nowych materiałów.




W chwili obecnej, platformy zawierają kilka tysięcy e-podręczników, filmów video, prezentacji multimedialnych i innych materiałów uzupełniających do nauki w większości popularnych zawodów. Baza ta, jest dynamicznie rozwijana dzięki możliwości uzupełniania kontentu przez nauczycieli i ekspertów, którzy mają możliwość zamieszczania własnych materiałów, dostosowywania zasobów i personalizacji platform, zgodnie z własnymi wymaganiami i potrzebami uczniów.



Naszym celem jest równiez stworzenie społeczności współtworzacej zasoby edukacyjne - placówek współpracujacych, nauczycieli i uczniów. Platformy B-learning umozliwiają wiele form interakcji i komunikowania się w obrębie uzytkowników pojedynczej platformy, jak również wszystkich platform projektu B-learning. Oddajemy Państwu do dyspozycji panele komunikacyjne zrówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Praca z grupą i praca w projekcie, nigdy dotad nie były tak łatwe.



Jednym z priorytetowych założeń projektantów platform było maksymalne ograniczenie kosztów technicznych, związanych z infrastrukturą narzędzi sieciowych do ekspozycji zasobów oraz dalszym ich użytkowaniem. Problem ten został rozwiązany poprzez zastosowanie specjalnie zmodyfikowanych narzędzi do budowy  i hostingowania stron internetowych, udostępnianych przez Google. (Blogger, You Tube) oraz LinkedIn (SlideShare). Tym samym jest to pierwsze, tego typu przedsięwzięcie, oparte w całości o środowisko wolnego oprogramowania (open source).



Poznaj możliwości, jakie daje Ci korzystanie z platform edukacyjnych do kształcenia zawodowego.


Prezentacja przykładowych zasobów edukacyjnych udostępnianych na platformach edukacyjnych projektu B-learning



W skład zasobów edukacyjnych dedykowanych dla poszczególnych zawodów wchodzi od kilkunastu do kilkudziesięciu "modułów tematrycznych", któte mogą się różnić pod względem rodzaju i metody prezentacji treści. Podstawowym kontentem platform są e-podręczniki, skrypty, repozytoria, filmy video, prezentacje, testy sprawdzające pozion opanowania meteriału, testy ewaluacyjne, oraz narzędzia komunikacji.

Udostepniany na platformachj "kontent startowy" moze być dowolnie edytowany i uzupełniamy przez nauczyciela/ instruktora prowadzącego zajęcia z zastosowaniem wybranej platformy.



Przykładow zestaw materiałów dydaktycznych zawartych w jednym module  (jednostce tematycznej) platformy edukacyjnej B-learning


Zaprezentowane ponizej materiały pochodzą z paltformy do kształcenia w zawpdzoe:
TECHNIK OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA
Temat modułu: Środki ochrony fizycznej stosowane podczas imprez masowych
(fragmenty)



E-podręczniki

Wszystkie oferowane Państwu platformy zawierają komtant podstawowy w postaci e-podręczników wyświetlanych bezpośrednio na poszczególnych stronach. Materiały te mogą byc również wyświetlane w trybie pełnoekranowym np. w formie prezentacji, co umozliwia wykorzystanie ich na zajęciach stacjonarnych podczas lekcji w szkole , kursach i szkoleniach.

Zapoznaj się z fragmentem przykładowego podręcznika


Ilość e-podręczników jest zróznicowana i zależy od obszerności materiału nauczania w danym
zawodzie - platformy zawierają komplety kilkunastu do kilkudziesięciu e-podręczników. Materiały te opracowane zostały przez zespoły ekspertóww ramach kilku projektów prowadzonych pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Repozytoria

Nauczyciele posiadają swobodę w dodawaniu własnych opravcowań, dzieki czemu platformy można łatwo personalizować i dostosowac do własnych potrzeb lub specyfiki szkolenia i indywidualnych potrzeb uczniów, słuchaczy i kursantów.



Materiały video i prezentacje

Czśść mmodułów tematycznych prezentowanych na platformach dla poszczególnych zawodów zawiera materiały audio-wizualne w postaci filmów szkoleniowych i prezentacji. Materiały te, w znaczący sposób uzupełniają kontent merytoryczny i ułatwiają przyswajanie wiedzy.

Zobacz  przykładową prezentację


Osoby administrujace platformą mogą łatwo dodawać ałasne filmy i prezentacje lun udostepniać na platformach materiały z takich zródeł jak You Tube czy inne popularne serwisy.

Komunikacja

Ważnym elementem projektu R-learning jest sprawna komunikacja pomiedzy nauczycielem/ trenerem a uczniem/ kursantem. Na naszych platformach proces ten moze przebiegać za posrtednictwem dedykowanego dla platformy forum:




Platformy umozliwiają kontakt również za posrednictwem innych narzędzi, takich jak formularzy kontaktowych, poczty e-mail, newslettera, integracje z portalami społecznościowymi (Facebook, Twitter, LinkedIn). Z łatwością możnba wybrać wybraną metodę komunikacji lub korzystać z wszystkich równocześnie.

Nasze platformy umozliwiają integrację z wybranym systemem transmisji video w czasi rzeczywistym. lub nagraniami, które zostały przygotowane wcześniej.




Ewaluacja i sprawdzanie wiedzy

Platformy B-learning dają mozliwość udostępniania ucznion/ kursantom testów sprawdzajacych poziom opamowania materiału nauczania.  Test moze mieć dowolną formę np. test wuboru. prawda/ fałsz/ krótka lub długa odpowiedż i wiele innych. Test moze postać samoewaluacji (wynik bedzie wyswietlony natychmiast po dokonaniu podejścia) lub po dokonaniu oceny przez prowadzącego (kolokwium on-line). Narzedzie to można stosować również jako metodę certyfikacji osiagnięć ucznia/ słuchacza. Nauczyciel lub trener na pełny wgląd w wyniki podejść do testu w czasie rzeczywistym oraz w statystyki  i historię zaliczeń wybranego ucznia/ kursanta i określonej klasy/ grupy.

Zobacz lub rozwiąż przykładowy test szkoleniowy







Projekt i realizacja: Szymon Konkol. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Forum

Obiekt pod postem

Dostęp do platformy wymaga logowania za pomocą hasła.
Jeżeli nie posiadasz aktualnego hasła, spytaj swojego nauczyciela.
Jeżeli Twoja szkoła nie korzysta z e-podręczników - skontaktuj się z Administratorem.